Gjennom et tett samarbeid med Foodora har de hatt jevnlige møter og befaringer for å forstå både de umiddelbare og langsiktige behovene. Cadi startet med en grundig kartlegging av de eksisterende lokalene og vurderte hvordan de kunne omorganiseres for å maksimere plassutnyttelsen. Samtidig etablerte de et interiørkonsept for å integrere den visuelle identiteten i tett dialog med Foodora.
Arbeidsplasskonseptet og interiør-konseptet er sterkt knyttet sammen. Lokalenes geometri gir tre ulike arealer med et stort felles areal i midten der kantine, Playstation og shuffleboard er plassert. Her er det tilrettelagt for et høyere støynivå som passer det unge miljøet. For hovedinngangen har de etablert et mingleområde for besøkende og Foodoras sykkelbud som er avlåst fra resterende arealer. De ulike funksjonene er ellers plassert slik at arealer som krever ro er godt skjermet og i duse farger mens samarbeids- og sosiale soner har mer energiske farger. I tillegg er det et godt utvalg av kreative båser med ulik innredning og kraftige farger. Fargebruken signaliserer funksjon og underbygger samtidig Foodoras identitet. Løsningen fremmer både individuell arbeidsro og kreativt samarbeid og er tilpasset ulike arbeidsmetoder og behov. Det ble lagt vekt på universell utforming for å sikre at kontoret er tilgjengelig og inkluderende for alle ansatte.
Interiørkonseptet har et sterkt fokus på Foodoras skarpe profilfarge rosa. Den sterke rosafargen ble brukt som en rød tråd i hele kontoret, både på møbler, vegger og detaljer. Designmanualens farger oversatte de nærmest direkte fra trykkfargene (Pantone), noe som er høyst uvanlig, men i dette tilfellet svært effektfullt. Aksentfargene gul, orange og grønn ble brukt for å tilføre energi og dynamikk, mens lysere rosa og gule nyanser ble brukt for å myke opp og skape en roligere atmosfære. Designet sikrer en sømløs overgang mellom åpne samarbeidssoner og private arbeidsområder, samtidig som det gir rom for fremtidig fleksibilitet.
Bærekraftig prosjektering har vært en viktig faktor i prosjektet. Alt inventar ble registrert og deretter evaluert i forhold til omtrekk og omlakkering eller direkte ombruk. Møbler som ikke lenger skulle følge prosjektet ble solgt videre til en møbelleverandør for ombruk andre steder. Ved å omtrekke og tilpasse allerede eksisterende møbler fikk møblene fornyet levetid og vil holde i mange år fremover. Prosjektet har oppnådd rett i underkant av 90 prosent ombruk.
Det ferdige kontoret er en vellykket balanse mellom funksjonalitet, estetikk og bærekraft. Det reflekterer Foodoras visuelle identitet gjennom farger og materialer og skaper et fleksibelt og inspirerende arbeidsmiljø for de ansatte. Samarbeidet mellom Cadi og Foodora har vært tett gjennom hele prosessen. De har hatt kontinuerlig dialog for å sikre at designet møter både de estetiske og praktiske behovene. Entreprenør Neteland har vært viktig for å sikre at interiørkonseptet ble implementert etter Cadis beskrivelser – og verkstedet for oppussing av møbler i samarbeid med deres prosjektleder fra ReInventar har vært både essensielt og viktig.
En gjennomgående rosa tråd
FIRMA
CADI AS
PROSJEKTMEDARBEIDERE
Trine Vibeke Roald, interiørarkitekt MNIL
(Full kreditering i bunnen av saken)
Da Foodora skulle pusse opp hovedkontoret sitt ønsket de å tydeliggjøre sin designprofil i lokalene og effektivisere arbeidsarealene sine. Cadi ble engasjert for å omorganisere kontorlandskapene og å utvikle nye arbeidsplassløsninger, optimalisere samarbeidssoner og loungeområder og å fornye interiørkonseptet i tråd med Foodoras designprofil. Målet var å skape et arbeidsmiljø som var både funksjonelt, inspirerende og reflekterte Foodoras ungdommelige og dynamiske identitet.

En gjennomgående rosa tråd
FIRMA
CADI AS
PROSJEKTMEDARBEIDERE
Trine Vibeke Roald, interiørarkitekt MNIL
(Full kreditering i bunn av saken)
Da Foodora skulle pusse opp hovedkontoret sitt ønsket de å tydeliggjøre sin designprofil i lokalene og effektivisere arbeidsarealene sine. Cadi ble engasjert for å omorganisere kontorlandskapene og å utvikle nye arbeidsplassløsninger, optimalisere samarbeidssoner og loungeområder og å fornye interiørkonseptet i tråd med Foodoras designprofil. Målet var å skape et arbeidsmiljø som var både funksjonelt, inspirerende og reflekterte Foodoras ungdommelige og dynamiske identitet.