«JOVIALT TRENDY»
Blant mange aktører i eiendoms-meglingsbransjen, skal Aktivs rolle være den «solide seriøse» som kjenner sitt lokale hjemmemarked best, samt ha Norges mest fornøyde kunder. Den typiske Aktiv-megleren er en rådgiver, fremfor en selger. Helt fra gateplan skal det oppleves appellerende å komme inn hos Aktiv Eiendomsmegling. Alle skal føle seg velkommen uansett livssituasjon. De ansatte skal opptre som vennlige, inkluderende, trygge, lojale og kunnskapsrike ambassadører for arbeidsplassen sin – og føle stolthet over denne. Arbeidshverdagen som megler er hektisk og man er mye ut og inn av kontoret. Det er viktig at kontorutformingen legger til rette for god flyt igjennom dagen, og oppleves som en trivelig base man kommer «hjem» til mellom slagene.
Alt dette kombinert med Aktivs grafiske profil og kjerneverdiene – aktiv, ydmyk og profesjonell – la grunnlaget for det nye interiørkonseptet som fikk merkelappen «Jovialt trendy». Kvalitetene gjenspeiles i interiøret via et robust, lekent og uformelt uttrykk, hvor det genuine og lavmælte skal dyrkes. Lokalene skal fremstå hjemmekoselige og lyse med fokus på trivselsskapende interiørelementer, de små detaljene, skulpturell belysning, taktile og varme overflater og moderne nordisk minimalisme. Utstrakt bruk av naturmaterialer som ull, treoverflater i lys ask, treulitt, kork og grønne planter er et nikk til Aktivs joviale image. Innslag av strekkmetall, eksponert tegl og betong symboliserer Aktivs urbane puls.
Fargepaletten utgjør et premissgivende virkemiddel i Aktivs identitet og skiller seg fra konkurrentene via sin energiske rødetone. Det var derfor naturlig å bygge videre på dette i interiørkonseptet. Trykkbaserte farger er dog ikke alltid direkte overførbare til arkitektur da de oppleves mer intense på store flater. LINK valgte derfor å dempe kodene fra den grafiske profilen en anelse, slik at paletten totalt sett oppleves mer harmonisk. En fargeskala i varmgrått med enkelte elementer i hvitt danner interiørets nøytrale base. Denne fungerer som et fint bakteppe for å fremheve nøye utvalgte kontrastelementer i den friske Aktiv-røde. «Den røde tråden» fikk med andre ord en langt mer konkret funksjon i designutformingen, enn den opprinnelige prosjektmål-metaforen.